Bezglutenowe muffiny marchewkowe

 

Dzisiejszy przepis jest bezglutenowy nie z powodu nietolerancji glutenu, ale dlatego, że staram się jak najmniej korzystać z białej mąki. Wypieki pełnoziarniste mnie nie przekonują, są zbyt ciężkie i często nie smakują tak jak powinny. Muffinki z dzisiejszego przepisu są lekkie, aromatyczne, lekko słodkie i co najważniejsze nie są suche. Inspirowałam się przepisem z bloga Minimalist Baker. Zmieniłam proporcje i bazowałam na innych mąkach, chciałam by były jak najbardziej dostępne w Polsce (mąkę jaglaną i ryżową możemy zrobić w domu, a kukurydziana jest tania i łatwo dostępna). Warto także użyć orzechów laskowych zamiast włoskich, pieczone podkręcają smak muffinek.


Bezglutenowe wegańskie muffiny marchewkowe 
"jajko" lniane (1,5 łyżki siemienia zmielonego + 4 łyżki gorącej wody) 
1/4 szklanki oleju
1/3 szklanki zmiażdżonego banana 
1/2 szklanki słodu (u mnie wegański miód z mniszka)
1/2 szklanki + 1 łyżka musu jabłkowego (u mnie słodki mus domowej roboty)
1/2 szklanki mąki jaglanej (u mnie zmielona kasza jaglana w młynku)
1/2 szklanki mąki ryżowej 
1/2 szklanki mąki  kukurydzianej 
2 łyżki skrobi ziemniaczanej 
1 czubata szklanka startej marchewki (u mnie wiórki po wyciskaniu soku)
1/2 szklanki mleka roślinnego
1/2 szklanki płatków owsianych bezglutenowych (opcjonalnie)
1/2 łyżeczki soli 
1,5 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 szklanki orzechów laskowych

Na początek mieszam świeżo zmielone siemię lniane z 4 łyżkami gorącej wody. Do "jajka" lnianego dodaję zmiażdżonego banana, słód, olej i wszystko mieszam. Następnie dodaję mus jabłkowy, proszek do pieczenia, cynamon, sól i mieszam. Na koniec dodaję pozostałe składniki czyli mleko roślinne, marchewkę, trzy rodzaje mąk i skrobię ziemniaczaną. Mieszam i nakładam ciasto do foremek. Orzechy laskowe kroję na pół i dodaję je na wierzch babeczek. Piekę muffinki przez ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni.

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. bardzo ciekawa wersja! podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. muffiny, które nie dosyć, że są bardzo zdrowe to jeszcze tak smaczne, że wyciągnęłabym rękę i chętnie chwyciła teraz za jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealnie się sprawdza w takich rzeczach zmielona w młynku kasza gryczana (najlepiej niepalona) - megatania i łatwo dostępna ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przepisy na mące gryczanej wychodzą mi ciężkie, zdecydowanie wolę miks mąk jak w dzisiejszym przepisie. ;)

      Usuń
  4. Też unikam białej mąki pszennej i chętnie skorzystam z tego pomysłu własnej produkcji mąk a kasz i ryżu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie zdrowe wypieki! porywam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystko co z marchewą <3 !

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają, tyle w nich dobrego :3

    OdpowiedzUsuń

Zielone Love © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka