Faszerowana papryka i tatar z rzepy

Muszę przyznać, że ostatnio moim ulubionym zajęciem jest spanie. Mogłabym przesypiać wszystkie wieczory, widocznie wstawanie o 5 rano nie do końca mi służy. Z tego powodu gotuję mniej, ale jeśli już to robię to przygotowuję porządny obiad na kilka dni, taki jak dzisiaj. Papryki faszerowane są dla mnie idealnym daniem na mroźne dni. Podaję je z surówką z czarnej rzepy, pomysł na rzepę znalazłam na blogu Vegan Fairytale.


Faszerowana papryka z kaszą jaglaną i soczewicą
6 papryk
szklanka czerwonej soczewicy
3/4 szklanki kaszy jaglanej
300 g pieczarek
♥ ząbek czosnku
kilka suszonych grzybów
cebula
łyżka koncentratu pomidorowego
2 łyżki natki pietruszki
suszona bazylia
papryka słodka w proszku
łyżeczka papryki wędzonej (opcjonalnie)
♥ płatki drożdżowe (opcjonalnie)
sól i pieprz
Soczewicę i kaszę jaglaną gotuję, do gotującej się jaglanki dodaję grzyby suszone. W tym samym czasie drobno kroję cebulę i smażę ją na niewielkiej ilości oleju. Po chwili gdy jest szklista dodaję do niej pokrojone pieczarki, zmiażdżony ząbek czosnku, odrobinę soli i pieprzu. Gdy pieczarki będą usmażone łączę je z ugotowaną kaszą jaglaną i soczewicą. Dodaję pozostałe składniki: koncentrat pomidorowy, pokrojoną natkę pietruszki, suszoną bazylię, paprykę słodką i wędzoną. Mieszam i doprawiam do smaku solą i pieprzem.
Papryki kroję na pół, pozbawiam je nasion. Napełniam je farszem i posypuję odrobiną płatków drożdżowych. Piekarnik nastawiam na 180 stopni i piekę papryki 25-30 minut.


Surówka z czarnej rzepy à la tatar
czarna rzepa
mała cebula
2 łyżki oleju
3 łyżki koncentratu pomidorowego
1 czubata łyżeczka musztardy
1 czubata łyżeczka majeranku
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta gałki muszkatołowej
sól i pieprz
Rzepę obieram i tarkuję na średnich oczkach. Cebulę także tarkuję. Następnie dodaję pozostałe składniki i mieszam. Odstawiam na 12 godzin do lodówki, by surówka się przegryzła.

Udostępnij ten post

9 komentarzy :

  1. Tak faszerowana papryka to coś dla mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co ma w sobie kaszę jaglaną wielbię ponad życie, więc tą papryką skradłaś moje serducho *.*
    I ta surówka pełna zdrowia <3

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie zapisuję to danie do zrobienia - uwielbiam tego typu pomysły na obiad, także na sam widok aż się oblizuję :D jestem pewna, że wszystkim zasmakuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam faszerowana papryke, z soczewica jeszcze nie robiłam, bede musiala wypróbować twój przepis bo wyglada smakowicie. Ja zazwyczaj faszeruje papryke ryzem lub kasza peczak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię faszerowane papryki. Nie jadłam ich wieki, pora sobie przypomnieć ich smak :3 Jaglana musi być fajnym "wsadem" dzięki temu, że się klei

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak popatrzyłam na skład, to chyba mogę stwierdzić, że to najlepszy wsad do nafaszerowania jakiegokolwiek warzywa - tyle pysznych rzeczy zawiera :) Papryki nigdy nie faszerowałam, ale muszę w końcu spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie pytanko - Czy zamiast pieczenia papryki w piekaniku mogę ją ugotować w wodzie pod przykryciem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej byłoby upiec, ale jeśli naprawdę nie możesz, możesz ją ugotować tylko oczywiście bez farszu, surowa też da radę. ;)

      Usuń
  8. Ta surówka bardzo mnie zaciekawiła :-)

    OdpowiedzUsuń

Zielone Love © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka