Co zrobić na obiad z tofu? Paluszki!

 

Uwielbiam tofu! Mogłabym je jeść codziennie - jako twarożek, robić różne pasty a najbardziej "rybną" albo na okrągło piec sernik z tofu. Jednak nie trzeba aż tak wymyślać, można po prostu usmażyć i też będzie pysznie, zupełnie jak w dzisiejszym przepisie.
Kiedy myślę o prostym obiedzie, tak to właśnie widzę - chrupkie, lekko cytrynowe tofu, które chce się zjeść całe na raz i nie zostawić ani okruszka, do tego surowe warzywa z jogurtowym sosem ze świeżymi ziołami i kasza jako uzupełnienie posiłku.


Paluszki z tofu z cytrynową panierką oraz wegańskim sosem jogurtowo-ziołowym
tofu w panierce cytrynowej
tofu
mąka ryżowa
mieszanka przypraw (pieprz czarny, skórka cytrynowa, cebula, czosnek, rozmaryn, papryka słodka, kolendra, natka pietruszki)
♥ sos sojowy
wegański sos jogurtowo-ziołowy
jogurt sojowy naturalny (u mnie Joya)
koperek
natka pietruszki
♥ świeża bazylia
dodatki
kasza jęczmienna
ogórek
papryka
Tofu:
Tofu pokroiłam w grube słupki, ponakłuwałam widelcem i zalałam sosem sojowym na 15 minut. Następnie zrobiłam panierkę z mąki ryżowej i mieszanki przypraw, tofu obtoczyłam w panierce i usmażyłam.


Sos jogurtowo-ziołowy: Jogurt sojowy wymieszałam z pokrojonym koperkiem, natką i odrobiną świeżej bazylii. Odstawiłam do lodówki na czas przygotowania dodatków. Sos będzie idealny zarówno do świeżych warzyw, jak i do tofu.
Na koniec: kaszę ugotowałam, warzywa pokroiłam, podałam je z przygotowanym tofu i sosem jogurtowo-ziołowym.

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Super te paluszki! Chyba zrobię, mam tofu w lodówce :) Można je upiec, żeby było zdrowej? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radzę jednak usmażyć na niewielkiej ilości oleju, inaczej tofu nie będzie mieć takiej chrupiącej skórki. A żeby było mniej tłuszczu, można po usmażeniu odsączyć tofu na ręczniku papierowym. ;)

      Usuń
  2. zabieram się jak najszybciej za ten przepis! świetny pomysł na tofu i ten sos - w 100% moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bosko! na pewno wypróbuję na dniach :) można użyć innej mąki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, świetnie sprawdzi się na pewno mąka pszenna i kukurydziana.

      Usuń
  4. Zawsze chciałem skosztować prawdziwe tofu ZAWSZE :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy przyprawy do tofu to były zioła suszone? Bo skórkę z cytryny to rozumie, że świeżo startą ale cebulę, to suszoną czy świeżą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko było suszone, łącznie z cebulą i skórką z cytryny, choć oczywiście można dodać świeżą skórkę z cytryny.

      Usuń
  6. jakiego tofu uzylas? twardy czy miekki? (firm czy silken)

    OdpowiedzUsuń

Zielone Love © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka