Urodowe love

Żeby nie było tu tak strasznie kulinarnie, bo nie tylko tym weganie żyją. (: Zaczynam tu pierwszy cykl:
Będzie ekologicznie, czasem DIY, zawsze z weganizmem w tle.


Dla mnie weganizm to coś więcej. To nie tylko głaskanie króliczków i unikanie produktów odzwierzęcych, choć nie mam nic przeciwko by jakiś słodki króliczek siedział właśnie obok mnie. Zamiast tego mam białego kota. :)
Pamiętam dawne czasy wegetarianizmu, kiedy nie zaglądałam w składy produktów i się nie interesowałam, kto zarobi na moich zakupach. Pamiętam też jak myślałam, że nie da się uniknąć całkowicie produktów testowanych na zwierzętach. W jakim byłam błędzie!

Teraz, niemal 10 lat później, już jako weganka, pierwsze co robię to sprawdzam po czyj produkt sięgam. Później sprawdzam składy, zarówno produktów spożywczych, jak i urodowych. Wiem, jak trudne jest ogarnięcie się z samym weganizmem, czego nie jeść, których E unikać, co gdzie kupić. Potem sprawdzam każdą firmę: która testuje (np. Nestle!), która przyczynia się do wycinania lasów (KFC!), która lansuje się na cruelty-free (The Body Shop!).

Dziś zostawiam was tylko z listą okropnych firm. Macie tu wielkie koncerny od produktów spożywczych i kosmetyków również. Wydaje się ich sporo, ale naprawdę da się kupić coś innego. (: Na dzień dzisiejszy znam je wszystkie na pamięć i nigdy po nie nie sięgam.

Wykaz nie jest mojego autorstwa. Większe zdjęcie tutaj: http://fakenszit.pl/img/upload/250420122013-korpokracja.jpg

Pees. Kto myśli, że skoro od marca wprowadzono Zakaz testowania kosmetyków, to całe zło się skończyło, ten jest w błędzie. Więcej tutaj: klik

Udostępnij ten post

7 komentarzy :

  1. Jak juz czlowiek się właśnie ogarnie :P
    Na poczatek pewnie większość ogarnia sam temat jedzenia gdyz to oczywiste - tzn czego nie mozna jesc,co mozna jesc,jak zrobic bardzo dobry majonez roslinny,tort weganski,skomponowac sobie odpowiednio ta piramide zywieniowa zeby dostarczyc organizmowi wszystkie potrzebne skladniki plus b12 plus witamina d3 ktora mozan uzyskac wystawiajac sie na 30 minut na slonce -w zimie i jesieni to klopot niestety :P
    Zwraca sie tez uwage na gotowe produkty ktore mozna kupic i nie zawieraja zadnej podsptenej koszenili,wosku,czy e472 itp -potem juz zpamieci wiadomo ktory produkt spozywczy jest dla nas okej -sa tez strony temu poswiecone wiec jest latwo :P
    To potem mysle ,że kazdy zaczyna interesowac sie kwestią testowania kosmetykow ,potem dowiaduje sie ze nie tlyk kosmetyki sie testuje i jest wielkie rozczarowanie firmami u ktorych sie kupowalo rozne produkty a ktore wykorzystuja zwierzeta i tak podle je traktuja
    Ja wlasnie tak mialam i jak pilam kiedys liptona czy sage to potem pilam inne herbatki -teraz juz nie pije wogole ale to moj wybor nie tego ze nie ma herbat firm ktore nietestuja bo sa takie :P albo ,że danego kosmetyku nie powinnam uzywac bo zawiera cos ziwerzecego albo jest z firmy ktora testuje.Ja teraz uzywam kosmetykow Ziaji i Alterry glownie i jakis mniejszych firm z Biedronki czasami czy innych polskich tanich.Moge tak dostac szampony,odzywki do wlosow,mydla,pomadki,dezodoranty itp :P choc musze sie porozgladac na firmami ktore produkuja fajne kolorowe kosmetyki jak kredki czy tusze do rzes ktore bym mogla kupowac z czystym sumieniem :P
    Super wykaz zrobilas i dziekuje Ci zan iego - bo choc o wiekszosci firm juz slyszalam to jednak tak iwykaz graficzny jest bardzo fajny dla wszystkich ktorzy jeszcze takich splecjalnych list firm ktore testuja nie widzieli a moze dalej kupuja produkty tych firm .Ja nie wiedzialam o purinie - czyli o karmie dla kota.Ja niestety jedyne co mam na sumieniu to kupowanie karmy dla kota i zdaje sobie sprawe z tego z czego ta karma jest no ale nie stac mnie na karme weganska takslabo dostepna w Polsce a jesli juz jest to kosztuje wiecej niz bym mogla wydac.
    Teraz jeszcze unikam produktow ktore zawieraja olej palmowy ktore moze sam w sobie jest weganski no ale duzo gatunkow ziwerzat i lasy cierpia na jego produkcji niestety .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wykaz firm nie jest mój, tylko go udostępniam. :)
      Karmę kocią też mam na sumieniu :( chcę wprowadzić kotu jakieś warzywka, ale jest wybredny i ma już swoje lata, więc nie wiem czy się przekona.
      Co do kosmetyków, odkryłam całą masę ze składem wegańskim, ale dostępnych internetowo. Szlak mnie tylko trafia, jak co cudownych naturalnych produktów dodaje się miód i jedwab, a czasem nawet żelatynę.

      Usuń
  2. Podobno stella mccartney robi nawet vege buty wiec nwm w co wierzyc

    OdpowiedzUsuń
  3. powiedzcie gdzie szukać dokładnie takich list aby być pewnym, że dany kosmetyk nie jest testowany .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj jest lista firm nie testujących na zwierzakach: http://notest.pl/listy
      z tym, że nie oznacza to, że wszystkie produkty tych firm są wegetariańskie (a co dopiero wegańskie), ale zdecydowana większość jest wege.

      Usuń
  4. Bardzo cenna sprawa ten wizualny wykaz, druknęłam w kilku egzemplarzach, żeby dać mężowi i mamie. Sama jestem wzrokowcem i to mi o wiele więcej dało niż wszelkie listy firm. Czy masz jakieś informacje (których ja nie mogę znaleźć) na temat firmy Avon i Yves Rocher? Co do Avonu znalazłam sprzeczne, raz , że testują raz że nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Avonem i Yves Rocher sprawa jest taka, że sprzedają produkty w Chinach, co może wiązać się z testami na zwierzętach, więc te firmy są cały czas niepewne, nie są w 100% wolne od okrucieństwa, więc ja ich nie kupuję.
      Może zmylić jeszcze jedna kwestia. W lipcu tego roku w Chinach doszło do zniesienia obowiązkowego testowania niektórych kosmetyków na zwierzętach, ale tylko niektórych. Nadal są testowane kosmetyki specjalistyczne (np. chroniące przed słońcem) i wszystkie z importu (gdzie Avon oraz YR się zalicza), więc nowy przepis nic nie zmienił w kwestii firm, o które pytasz, produkty nadal mogą być testowane na zwierzętach.

      Usuń

Zielone Love © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka