Urodowe love - twarz


Dziś chciałabym Wam pokazać kilka alternatyw dla drogeryjnych kosmetyków. Zrobienie czegoś samemu wydaje się nawet prostsze niż zakup w sklepie. Nie muszę się zastanawiać czy firma należy do korporacji, czy testuje na zwierzętach, jaki ma skład, czy zawiera składniki odzwierzęce.. To naprawdę spędza sen z powiek, bo jednego dnia cieszysz się, że firma jest wolna od okrucieństwa, a już następnego zastanawiasz się dlaczego przeniosła się do Chin i musisz z niej rezygnować.


TONIK Z NATKI PIETRUSZKI (źródło: klik)
źródło zdjęcia: http://dieta-detox.pl/tematy/przepisy-kulinarne/produkty/natka-pietruszki/
Potrzebujemy pęczek pietruszki, 150ml przegotowanej zimnej wody i butelkę. 
Należy posiekać pęczek pietruszki, zalać wodą i odstawić na 12 godzin. Następnie odcedzamy wodę i możemy przelać płyn do wygodnego naczynia, np. butelki z atomizerem. Tonik przechowujemy w lodówce, ważny jest 10-14 dni.

Próbowałam i będę do tego wracać. Moja mama stosuje ten tonik na rozbudzenie się wczesną porą. (;


METODA OCM (źródło: klik)
źródło zdjęcia: http://thegoodcalorie.com/not-all-oils-are-created-equally/
 
Główne założenie tej metody "olej rozpuszcza olej". 

Potrzebujemy:
  • oleju bazowego (zimnotłoczonego, nierafinowanego, np. ze słodkich migdałów),
  • oleju rycynowego (można kupić w aptece),
  • szmatki z mikrofibry
Proporcje oleju bazowego wobec rycynowego są różne i zależą od typu cery:
skóra tłusta : 30% oleju rycynowego + 70% oleju bazowego
skóra normalna: 20% oleju rycynowego + 80% oleju bazowego
skóra sucha : 10% oleju rycynowego + 90% oleju bazowego

1. Na nieumytą twarz nakładamy odrobinę mieszanki.
2. Wykonujemy delikatny masaż twarzy.
3. Moczymy ściereczkę mikrofibrową w bardzo ciepłej wodzie, lekko ją wykręcamy i nakładamy na twarz. Czekamy chwilę. Powtarzamy to jeszcze raz. 
4.Na koniec moczymy ściereczkę w zimnej wodzie i nakładamy na twarz.

O OCM można poczytać bardzo dużo. Ja tutaj chcę tylko zachęcić do tego sposobu. U mnie się bardzo sprawdza. ;)


TONIK Z OCTU JABŁKOWEGO (źródło: klik)
źródło zdjęcia: http://jedzabyzyc.blox.pl/
Na 100 ml wody mineralnej dajemy 5 ml ekologicznego octu jabłkowego (chodzi o to, by na spodzie miał osad).


Tonik z pietruszki i OCM stosowałam i mogę śmiało polecić. Z octu jabłkowego jeszcze nie, dopiero dziś kupiłam ekologiczny ocet i od jutra działam. Wydaje mi się, że to ciekawe rozwiązania - tanie, ekologiczne i oczywiście wegańskie. :))) Znacie jeszcze inne ciekawe pomysły urodowe i wegańskie?



Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Super ten tonik z pietruszki. Ja tez sie bawie od jakiegos czasu we wlasne kosmetyki. Uzywam toniku z octu jablkowego i bardzo go lubie. Ocet robilam sama, wiec tym bardziej jest ekologiczny:-) Polecam Ci zrobiebie takiego octu, super sprawa:-)

    OdpowiedzUsuń

Zielone Love © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka